Søk om barnehageplass fra høsten 2024

Søknadsfristen er 1. mars.

Uteområde ved Jara barnehage. - Klikk for stort bilde

I Åsnes har barnehagene ett hovedopptak i året, med søknadsfrist 1. mars.

Ved hovedopptaket 2024/2025 behandles søknader med ønsket oppstart til og med november 2024. Lovfestet rett til barnehageplass gjelder kun ved hovedopptaket.

Lovfestet rett til barnehageplass gjelder barn som fyller ett år innen utgangen av:

• august, og har søkt innen søknadsfristen. Disse har rett til plass i løpet av august.
  • september, og har søkt innen søknadsfristen. Disse har rett til plass i løpet av september.
  • oktober, og har søkt innen søknadsfristen. Disse har rett til plass i løpet av oktober.
  • november, og har søkt innen søknadsfristen. Disse har rett til plass i løpet av november.

Søknad sendes via dette elektroniske søknadsskjemaet.

Trenger du å finne igjen skjemaet senere, ligger det på www.asnes.kommune.no under menyvalget "Skjema"

Vi gjør oppmerksom på at eventuelle sensitive opplysninger skal sendes som brevpost merket "Hovedopptak" til:

Åsnes kommune

Rådhusgata 1

2270 Flisa

Søknader mottatt etter søknadsfristen vil ikke bli behandlet ved hovedopptaket.

Uansett når på året barnet er født, må man i Åsnes søke i hovedopptaket som har frist 1. mars for at lovfestet rett til barnehageplass skal gjelde.

Priser for barnehage i Åsnes

I Åsnes tilbys plass i følgende barnehager:

Kommunale barnehager:

Bashammeren barnehage