Åsnes kommune har kjøpt Esso-tomta og setter i gang rydding

Åsnes kommune har kjøpt Esso-tomta i Flisa sentrum. Denne uka begynner arbeidet med opprydding på tomta, der Esso-stasjonen brant ned i 2013.

Kjøpet gjøres for å sikre opprydding av branntomta og for å sikre ønsket utvikling av tomtearealet. Tomta vil klargjøres for salg.

Åsnes kommune kjøper tomta for kr. 3.019.024, med midler fra kommunens investeringsbudsjett. Dette finansieres med salgsinntekter fra salg av kommunale boliger og kommunale tomter.

- Kommunestyret valgte å gjøre dette strategiske oppkjøpet da vi fikk muligheten. Det er bra at kommunene har investeringsbudsjett som gir slike muligheter, selv når driftsbudsjetter er svært stramme. Etter opprydding skal tomta selges videre, til noen som ønsker å være med på å utvikle sentrum videre, sier ordfører Kari Heggelund.