Barnevernet rammet av teknisk svikt - Ingen avvik lokalt

En teknisk feil i norske kommuners datasystem for barnevernet har ført til at bekymringsmeldinger aldri har kommet frem til barnevernet. Dette har skjedd blant annet i Bergen. For Solør barnevernstjenestes del er det derimot ikke funnet noen avvik.

Software-selskapet Visma har laget systemet, og de sier at 244 kommuner bruker integrasjonen som er omfattet av feilen.

Solør barnevernstjeneste er tilknyttet aktuell nasjonal portal for bekymringsmeldinger.

Åsnes kommune er vertskommune for Solør barnevernstjeneste (Grue, Åsnes og Våler).

Kommunen har gjort de anbefalingene som har blitt sendt ut fra programleverandør Visma og oppdatert programvaren. Det har ikke blitt funnet noen avvik for Solør barnevernstjeneste.