Bli med på "Dine 30"!

Mai er ikke langt unna, og med det ønsker Frisklivssentralen i Solør å utfordre alle innbyggere og ansatte i Åsnes og Våler kommune til deltakelse i vår lokale Dine30-kampanje.

Det anbefales å være i minst 30 minutters fysisk aktivitet hver dag eller 3,5 timer i løpet av en uke. Målet med kampanjen er å vekke engasjement og få oppmerksomhet rundt anbefalingene om daglig aktivitet. Det er ikke så mye som skal til.
Hvem har sagt at du må bruke treningstøy for å holde deg i form?
Hver bevegelse teller, det er 30 minutter som gjelder!

Daglig aktivitet kan inneholde såkalt hverdagsaktivitet og/eller planlagt trening.

HVERDAGSAKTIVITET kan være:

Gå eller sykle til jobben
Ta trappen istedenfor heis
Parkere litt lenger unna arbeidsplassen

PLANLAGT AKTIVITET/TRENING kan være:

Arbeid i hagen
Svømming
Gå/løpetur
Tenk at en halv time for voksne er alt som skal til for å få de gode helsegevinstene, forebygge sykdom og leve et friskere og lengre liv.

HVORDAN DELTA?
Fyll ut skjema (DOC, 154 kB) med selvvalgt daglig fysisk aktivitet i hele mai måned, og send dette til Frisklivssentralen i Solør innen 7. juni 2022.

Mail:
frisklivssentralen.solor@asnes.kommune.no
Adresse:
Rådhusgata 1, 2270 Flisa

Alle som leverer skjema med beskrivelse av 30 minutters aktivitet hver dag i mai, er med i trekningen av flotte premier!

Spre dette glade og aktive budskap videre til familie, venner og bekjente, motiver til deltakelse/ev. konkurranse, og ikke minst: BLI MED SELV!

Les mer om Frisklivssentralen her