Drop in-test på "End of summer meet"

For å skape et trygt og sikkert miljø for alle deltagere på biltreffet "End of summer meet" på Flisa lørdag 4. september vil kommunen tilby gratis drop in-test for korona.

Dette kan bidra til å skape en trygg ramme for personer som kommer fra forskjellige deler av landet med ulike smittetrykk.

Åsnes kommune vil tilby drop in-koronatest på Åsnes legesenter lørdag 4. september kl. 16-20.

I hovedsak er tilbudet ment til deltagerne på biltreffet, men også innbyggere som ønsker å teste seg kan ta kontakt i åpningstiden.

Røde Kors vil bistå for å holde orden på køen. Vi ber om respekt for de som dirigerer trafikken. Det er viktig at veiene ikke blokkeres for utrykningskjøretøyer, hjemmesykepleie og lignende.

Vi ønsker at alle som ønsker test kjører inn på sørsiden av rådhuset. Følg merking.
Dere vil bli veiledet frem til legesenteret.

Underveis vil dere få utdelt lapper. Skriv på navn, fødselsnummer og telefonnummer slik at vi kan varsle dere om svaret.

Vennligst sitt i bilen til det er din tur til å testes.

Svar kommer så snart det er klart, men ved stor pågang kan det ta 1-2 timer.

Dersom testen er positiv, vil du bli kontaktet av kommuneoverlegen for videre plan og oppfølging.