I høst blir det «Eldre ut på middag»

Til høsten skal eldre over 65 år få tilbud om å møtes til felles middagsopplevelser.

Bak f.v.: Geir Toverud (Åsnes frivilligsentral), Elin Berg Frigård (Hjemmebasert omsorg), Thomas Sollien (kjøkkensjef Åsnes sykehjem). Foran f.v.: Liv Brekka (Folkehelsekoordinator), Melissa Solvang (Åsnes folkebibliotek).

Åsnes kommune har søkt om og fått tilskudd fra Statsforvalteren til tiltaket «Eldre ut på middag».

Noe av målet med «Eldre ut på middag» er å gjennomføre arrangement for eldre hjemmeboende hvor de eldre opplever sosial tilhørighet over et godt måltid.

Det vil bli arrangert flere arrangement i september på ulike serveringssteder i kommunen. Arrangementene blir på dagtid, og det vil serveres middag og dessert. Middag og skyss dekkes av tilskuddsmidlene og vil være gratis for de påmeldte.

Mer informasjon om påmelding, dato og steder kommer i august, så følg med. Men vi kan allerede nå slå fast at vi er svært glade for å ha fått disse midlene, og vi håper at tilbudet vil være til glede og nytte for de mange eldre i kommunen.