Langmoen innstilt som kommunedirektør

Otto Langmoen er innstilt som ny kommunedirektør i Åsnes kommune.

Et enstemmig ansettelsesråd har innstilt Otto Langmoen som ny kommunedirektør i Åsnes kommune etter Stein Halvorsen.

Sammen med rekrutteringsselskapet The Assessment Company har ansettelsesrådet hatt en god og grundig gjennomgang av de aktuelle kandidatene til stillingen.

- Vi har tro på at Langmoen er den riktige kandidaten for å drive utviklingen av kommunen videre, og vi har tro på at han vil lykkes godt i rollen, sier ordfører Kari Heggelund.

Hun har vært leder av ansettelsesrådet for stillingen som kommunedirektør. Ansettelsesrådet har også bestått av varaordfører Rune Sørlie, Marte Kravdal (tillitsvalgt) og Frank Bjørneseth, sistnevnte som representant for den politiske opposisjonen i Åsnes.

Kommunestyret vil ha ansettelsen opp til behandling i kommunestyremøtet den 22. februar 2021.

Det var åtte søkere på stillingen.

Langmoen er født i 1973, og han er både oppvokst og bosatt i Åsnes. Han arbeider i dag som leder for sektoren samfunnsutvikling i Åsnes kommune. Han er i tillegg konstituert kommunedirektør etter at nåværende kommunedirektør Stein Halvorsen har hatt sin siste arbeidsdag i Åsnes kommune 12. februar.