Ledig stilling: Fagansvarlig for VA i kommunene Våler og Åsnes

Tekniske tjenester i Våler kommune har ledig 100% fast stilling som ingeniør/fagansvarlig for drift og forvaltning for vann/avløp i kommunene Våler og Åsnes.

. - Klikk for stort bilde

Våler og Åsnes har besluttet å etablere felles kontor for tekniske tjenester/samfunnsutvikling.  Omstillingsprosjektet er ikke ferdigstilt, men nytilsatt fagansvarlig vil få fagansvar for begge kommunene. Våler kommune vil bli vertskommune for tjenestene.

Åsnes kommune, Tekniske tjenester, har ansvar for drift og forvaltning av vann og avløp, drift og forvaltning av kommunale eiendommer, byggesaker, medansvar for arealplaner, drift og vedlikehold av kommunale veier, grøntanlegg, kommunale avgifter, vaktmestertjenester, renhold, prosjekter innenfor VA og bygg og ansvar for kommunens klima- og miljøoppgaver. Det er totalt rundt 70 ansatte som jobber i enheten.

Våler kommune, Tekniske tjenester, har ansvar for drift og forvaltning av vann og avløp, drift og forvaltning av kommunale eiendommer, byggesaker, medansvar for arealplaner, drift og vedlikehold av kommunale veier, grøntanlegg, kommunale avgifter, vaktmestertjenester, renhold, prosjekter innenfor VA og bygg og delansvar for kommunens klima- og miljøoppgaver. Det er totalt rundt 37 ansatte som jobber i enheten.

Rett person vil få mulighet til å påvirke stillingen og organiseringen av oppgavene framover.

Dine arbeidsoppgaver vil være:

• Fagansvar for vann og avløp
  • Deltakelse i VA-prosjekter
  • Anskaffelser/innkjøp i hht. FOA og LOA samt medvirkning og utarbeidelse av tilbudsgrunnlag
  • Tett kontakt med konsulenter, entreprenører og andre berørte parter
  • Kontroll og oppfølging med fokus på kvalitet, HMS og økonomi
  • Økonomiansvar for drift for området vann og avløp
  • Økonomiansvar og evt. prosjektledelse for egne investeringsprosjekter

Vi søker etter en person som:

• Er utviklings- og kunnskapsorientert, faglig nysgjerrig og kvalitetsbevisst
  • Er strukturert og ansvarsfull
  • Er initiativrik, med relasjonsbyggende egenskaper og evne til å fungere i team og nettverk