Ledig stilling i brannvesenet: Koordinator/ansvarlig for fritidsboliger

Fra 2. mai har Midt-Hedmark brann- og redningsvesen IKS ledig 100 prosents fast stilling som koordinator/ ansvarlig for fritidsboliger i boligseksjonen.

Midt-Hedmark brann- og redningsvesen IKS (MHBR) har i overkant av 200 ansatte, og er organisert som et interkommunalt selskap, hvor kommunene Alvdal, Våler, Åsnes, Trysil, Engerdal, Stor-Elvdal, Elverum, Folldal, Rendalen Tolga og Tynset er eiere. MHBR forvalter brann- og redningstjenesten i eierkommunene og har en stasjon i hver kommune.

Stillingen har følgende arbeidsoppgaver:

· Ansvarlig for å utarbeide planer, samt koordinere gjennomføringen av tilsyn og feiing med fyringsanlegg på fritidsboliger i tjenesteområdet til MHBR

· Gjennomføre lovpålagte tilsyn og feiing etter behovsvurderinger

· Saksoppfølging

· Informasjonsarbeid

· Medvirke i annet brannforebyggende arbeid i boligseksjonen/brannforebyggende avdeling

Kvalifikasjonskrav:

· Mesterbrev/ Svennebrev i feierfaget, annen høyere utdanning vil kunne kvalifisere seg til stillingen. Kandidat som ikke har fagutdanningen må forplikter seg til å fullføre utdanningsløpet i brannforebyggerfaget etter tilsettingen.

· Forebyggende kurs

· Leder erfaring som arbeidsleder, formann eller lignende

· Erfaringer med å jobbe med prosjekter/ plan arbeid eller ha utdanningen innenfor prosjektledelse

· God muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk og engelsk

· Gode IT-kunnskaper, god kjennskap til PC/ nettbrett som arbeidsverktøy og dataprogrammet Komtek brannforebygging/ Komtek forvaltning/ Word/ Excel

· Gode samarbeidsevner

· Førerkort kl. BE

· Stillingen påkrever reise innenfor tjenesteområde til MHBR

Personlige egenskaper:

· Høy gjennomføringsevne

· God til å planlegge og ta ansvar

· Være strukturert og ha god arbeidsmoral

· Kunne arbeide systematisk og nøyaktig

· Pålitelig og lojal

· Selvstendig og fleksibel

· Løsningsorientert og opptatt av å spille andre gode

· Gode kommunikasjonsevner

Vi tilbyr:

· Egen tjenestebil

· Tilpassing av arbeidssted og fleksitid

· Muligheter for faglig utvikling

· Givende og allsidig arbeid

· Godt arbeidsmiljø med fokus på HMS

· Trening i arbeidstiden

· Bedriftshelsetjeneste

Stillingen avlønnes iht. avtale. Tilsettingen skjer for øvrig i henhold til gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Årslønn fra 469 050 – 500 000 avhengig av ansiennitet, kompetanse.

Vi jobber for å få en jevnere kjønnsfordeling og kvinner oppfordres til å søke.

Helse- og vandelsattest må fremlegges ved tilbud om jobb.

Søknad med kortfattet CV sendes til: Midt-Hedmark brann- og redningsvesen IKS v/brannsjefen, Kirkevegen 75, 2413 Elverum eller e-mail: post@mhbr.no

Nærmere opplysninger om stillingen fås hos: Seksjonsleder Kim Andre Nilsen tlf. 474 63 775 eller kim.andre.nilsen@mhbr.no

Søknadsfrist: 1. mars 2022. Søknadspapirer vil ikke bli returnert