Les rapporten om reiseliv langs Kynnavassdraget

Landbrukskontoret for Våler og Åsnes har i samarbeid med Visit Elverum-Regionen AS og Elverum kommune gjennomført et forprosjekt for å se på muligheter for å videreutvikle Kynnavassdraget til en helhetlig reiselivsopplevelse.

Arbeidet er gjennomført høsten 2018, og det er ført samtaler med et utvalg av grunneiere, hytteeiere, næringsaktører og andre aktører som har tilknytning til området. I tillegg er det gjennomført befaringer og studietur. Dette arbeidet har resultert i en rapport.

Rapporten finner du her (PDF, 8 MB)

Med utgangspunkt i rapporten er det gjennomført tre vellykkede informasjonsmøter for hytteeiere, grunneiere og næringsliv, lag og foreninger samt andre interesserte.

Det foreslås tiltak som vil gjøre Kynnavassdraget mer tilgjengelig. Ønsket er å få flere innbyggere, hytteeiere og turister til å oppsøke området. Samtidig skal det ikke forringe opplevelsesverdien for dem som bruker området i dag.

Målet er å skape bedre opplevelser for alle, enten det gjelder fysisk tilrettelegging, informasjon eller pakketilbud.