Morten Wenstad er ny sektorleder for samfunnsutvikling

Morten Wenstad er ansatt som sektorleder for samfunnsutvikling i Åsnes kommune.

Wenstad er utdannet ingeniør og har lang erfaring fra offentlige og private organisasjoner. Han har erfaring med teknisk ledelse, prosessledelse og det å samarbeide med både offentlige og private aktører − en kompetanse som er svært relevant for stillingen som sektorleder. I tillegg har Wenstad erfaring med å jobbe med næringsutvikling gjennom roller i Våler Utvikling og Elverumregionens næringsutvikling.

At samfunnsutvikling også er ansvarlig for enhet for kultur, er Wenstad veldig fornøyd med.

- Frivillighet er etter min vurdering en meget viktig faktor for å skape god samfunnsutvikling, bedre folkehelse og som en viktig tidlig innsats-aktivitet overfor barn og unge. Jeg har derfor engasjert meg aktivt i flere frivillige organisasjoner. Jeg gleder meg til å være ansvarlig for dette området i Åsnes kommune, sier han.

- Vi er veldig fornøyd med å få Morten om bord på laget hos oss, og vi ser frem til å dra nytte av hans erfaring og kompetanse, sier kommunedirektør Otto Langmoen.

- Jeg gleder meg til å komme tilbake til Åsnes. Her jeg er oppvokst, og jeg ser fram til å bidra i utviklingen av kommunen, sier Wenstad.

Stillingen som sektorleder samfunnsutvikling har vært ledig siden Otto Langmoen ble kommunedirektør. Stillingen ble lyst ut 15. mars, og ved søknadsfristens utløp den 5. april var det 10 søkere til stillingen.

Morten begynner i sin stilling som sektorleder 14. juni.