Næringsfondet, tilsagn om tilskudd

I styremøte 20. desember ble det behandlet søknader i Åsnes kommune nærings- og utviklingsfond

Åsnes nærings- og utviklingsfond mottok 6 søknader til næringsfondets møte 20.12.2021. Det er imponerende at bedriftene har mobilisert og utarbeidet så gode søknader i denne spesielle situasjonen vi er i.

Søknadene viser at mange bedrifter er i utvikling og at det tenkes nytt for å videreutvikle bedriftene. I tillegg til de midlene som næringen får via disse tilskuddene ligger det betydelig egeninnsats og egenfinansiering.

Det er positivt at Åsnes kommune legger til rette for framgang og vekst for næringslivet. Ut fra de søknadene som er mottatt kunne det vært behov for ytterligere midler til dette formålet. Tilskuddene fra Åsnes nærings- og utviklingsfond finansieres med overskudd fra Åsnes kommuneskoger.

Følgende tilsagn ble gitt desember 2021:

Tilsagn fra Åsnes nærings- og utviklingsfond desember 2021