Ny sektorleder for oppvekst

Lena Marin Henriksen er ansatt som sektorleder for oppvekst i Åsnes kommune.

Kommunedirektør Otto Langmoen har gleden av å ønske Lena Marin Henriksen velkommen tilbake til Åsnes kommune.

− Vi har etter en god prosess innstilt og ansatt Lena som ny sektorleder etter Magne Berg. Jeg er veldig fornøyd med at Lena har takket ja til stillingen, og jeg er sikker på at vi får en kompetent, dyktig og dedikert medarbeider.

Henriksen er utdannet førskolelærer og har videreutdanning innenfor spesialpedagogikk, barnehage-juss og småbarnspedagogikk. Hun har også en master i offentlig ledelse og styring (MPA). Hun har ledererfaring fra både privat og kommunal sektor, og er i dag barnehagesjef i Elverum kommune.

− Sammen med dyktige medarbeidere i Åsnes ønsker jeg å være med og skape de gode læringsmiljøene for barn og elever i barnehage og skole. Jeg er opptatt av tverrfaglig samhandling og ønsker å videreføre det gode arbeidet med tidlig innsats, og jeg vil bidra med å bygge laget rundt barna i Åsnes kommune. Motivasjon til å søke var jo at Åsnes er i hjertet mitt. Jeg kjenner barnehagene og skole godt, men å få barnevern og helsestasjon inn i sektoren motiverte meg ekstra med tanke på mitt tverrfaglige engasjement. Jeg gleder meg til å ta fatt på jobben og «komme hjem» til de dyktige og flotte menneskene som jobber i oppvekstsektoren i Åsnes.

Henriksen begynner i stillingen 1. oktober 2021.