Pårørendekveld 23. april

Tirsdag 23. april kl. 18:00 er det ny pårørendekveld. Tema er «Juss – rettigheter og muligheter».

Gjennom 2024 arrangeres det pårørendekvelder for pårørende til mennesker med vanskeligheter knyttet til psykisk helse, avhengighet og / eller rus. Pårørende er alle som opplever å ha en relasjon til noen med slike utfordringer.

Til pårørendekvelden 23. april kommer en jurist fra Elverum kommune og Petter Sundt Nyborg (Enhetsleder for psykisk helsetjeneste i Elverum kommune). De tar opp temaene tvang, taushetsplikt og pårørendes rettigheter.

Alle arrangementene finner sted på Helsehuset i Elverum.

Pårørendekveldene arrangeres i samarbeid mellom kommunene Trysil, Våler, Elverum, Åmot, Åsnes og Sykehuset Innlandet ved DPS Elverum-Hamar Poliklinikk Elverum og KoRus-Øst.