Program for 17. mai-feiringen

Velkommen til årets nasjonaldagsfeiring! Vi gleder oss til en festdag fylt med tog, taler, aktiviteter og godt samvær for alle aldersgrupper.

Åsnes barneskole

10:00                     Oppmøte og oppstilling.

Alle klasser ved Åsnes barneskole (ÅBS) og alle barnehagene i kommunen stiller opp til tog. Øvrige fremmøtte er hjertelig velkomne til å delta i toget.

10:30                    Togavgang. (Se eget kart lenger ned for rute.)

11:30                     Tilbake på Åsnes barneskole: 

  • Velkomsthilsen ved ordfører Einar Toverud
  • Tale for dagen fra 7. trinnselever ved Åsnes barneskole. Talere er elevrådsrepresentantene Thelma Sparby, Erion Kutllovci og Ylva Bjørklund.
  • Deretter åpner vi for aktiviteter og salg på både Åsnes barneskole (ÅBS) og Åsnes ungdomsskole: 17. mai-leker, loddsalg, kiosksalg og kakesalg.    

 

13:30                     Fotballkamp mellom 7. trinnselever og foresatte på kunstgressbana.

13:40                     Pause i fotballkampen

13:45                    Loddtrekning

14:00                     2. omgang fotballkamp

14:10                     Fotballkamp og arrangement avsluttes

17:00                     Russetog på Flisa

 

,. - Klikk for stort bilde

 

  • Toget tar oppstilling opp i Skolevegen mellom Åsnes barneskole og Åsnes ungdomsskole. Flaggborg stiller opp helt ved nedgangen mot Myrmoen.

 

  • Toget går sydover og tar til høyre i sørenden av fotballbanen der Skolevegen går over i Idrettsvegen. 

 

  • Deretter tar toget til høyre langs Idrettsvegen forbi Åsneshallen, krysser riksveg 2 og går inn Rådhusgata mot Åsnes sykehjem.

 

  • Toget stopper ved sykehjemmet. Her spilles «Norge i rødt, hvitt og blått» og 3. vers av “Ja, vi elsker” før toget går videre.

 

  • Etter å ha passert sykehjemmet går toget mot Kaptein Dreyers veg og tar til venstre i retning rundkjøringa, inn i Kaffegata og så til høyre på Skjoldmøyvegen, gjennom Solves gate og til venstre i Frøyas gate.

 

  • Toget stopper kort i Frøyas gate. Her spilles «Norge i rødt, hvitt og blått».

 

  • Så tar toget til venstre i Friggs gate i retning rundkjøringa ved Flisa Stormarked.

 

  • I denne rundkjøringa tar toget til høyre og følger Skjoldmøyvegen før det tar til venstre i Skrivarvegen og så til venstre i Kaffegata.

 

  • Toget tar så til høyre inn Tetenvegen og til høyre i krysset Tetenvegen/Idrettsvegen, der toget tidligere har gått i motsatt retning. Toget går til ungdomsskolen, der det blir oppstilling på plassen mellom barneskolen og ungdomsskolen.

 

  • Ved ungdomsskolen blir det tale ved elever og tale ved ordfører, før vi synger tredje vers av «Ja, vi elsker».