Prosjekt JOB:U avd. Våler og Åsnes søker ungdom til sommerjobb i skogen

Skogselskapet sammen med Våler og Åsnes kommuner søker etter fire ivrige og motiverte ungdommer som har lyst på skogrelatert sommerjobb.

Dette er et sommerjobbtilbud som i hovedsak strekker seg over tre uker. Ved ytterligere finansiering og tilgang på oppdrag så kan stillingen eventuelt utvides med en uke.

Hver deltager vil få et tre dagers gratis kurs innen forhåndsrydding og ungskogpleie. Kurset vil foregå på Sønsterud VGS, 22. - 24. juni. Mat og overnatting vil være inkludert. Lønn vil ikke bli gitt under kursperioden.

Hovedoppgavene for stillingen er:

• Ungskogpleie og forhåndsrydding
  • En dag bli satt av til å være med en skogsentreprenør.

Søker bør kunne komme seg til avtalt møteplass på egenhånd. Det er ønskelig at søkere har noe kompetanse/erfaring innen skogbruk/utmark. Interesse for skogbruk er viktig. Det er ønskelig at søker er i god form.

Lønn:

Lønn etter gjeldende tariff.

For nærmere informasjon kontakt:

• Skogselskapet i Hedmark v/prosjektleder Lars Erik Rønningen, tlf: 959 78 200
  • Landbrukskontoret for Våler og Åsnes v/ Dag Kjetil Gjerdrum: 62 42 43 06

Skriftlig søknad og CV med referanser sendes pr e-post til dkg@vis.kommune.no innen 24.april 2020.

NB! Det tas forbehold om at prosjektet kan måtte kanselleres på grunn av koronasituasjonen.

Skogselskapet i Hedmark er en ideell medlemsorganisasjon med formål om å fremme forståelse for skogens mangesidige betydning, og arbeide for økt verdiskapning og en langsiktig, bærekraftig forvaltning av skogen. Vår visjon er at alle mennesker skal oppleve skogen som en verdifull kilde til livskvalitet.