Registrering i vaksinasjonskø

Åsnes kommune ønsker at innbyggerne registrerer seg på liste for koronavaksinering. Dette for at arbeidet med vaksinering skal kunne planlegges og utføres best mulig.

Registrering av ønske om Covid19-vaksinering

Det er ikke mulig å bestille time for vaksinering ennå, men ved å registrere deg gjør du det mulig for vaksineringsteamet å kontakte deg.

Det er nødvendig for oss å få denne informasjonen om alle som ønsker vaksine.

For alle født 1957 og senere, og som ikke er i risikogrupper, er registrering i vaksinasjonskøen eneste måte vi kan få vite at du ønsker vaksine og din kontaktinformasjon.

Du kan også fylle ut skjemaet på vegne av andre enn deg selv. Det betyr at du kan hjelpe andre som ikke får til å registrere seg selv.

Det er også mulig på ringe koronatelefonens vaksinelinje kl. 10-12 på hverdager og be om å bli registrert der. Nummeret er 62956991.

Du kan registrere deg på vaksinasjonsliste uansett alder og om du er i risikogruppe eller ei. Dette spesifiserer du i skjemaet.

Framdrifta i vaksineringsarbeidet avhenger av hvor mange vaksinedoser kommunen får fra uke til uke. Hensikten med registrering på vaksineliste er at vi skal kunne nå deg som ønsker vaksine.

Det kan ta tid før det blir din tur, selv om du registrerer deg.

Du vil bli kontaktet for time pr. sms eller telefonsamtale noen dager i forveg.

Det er viktig at du registrerer deg så fort som mulig om du vil ha vaksinen. Vi vil få flere flere doser i sommer (uke 29-31), og det nasjonale målet er at alle skal ha fått første dose innen uke 32.