To nye smittetilfeller tirsdag

I dag, 27. oktober, er det påvist Covid19-smitte hos to personer i Åsnes. Begge er knyttet til det tilfellet som ble bekreftet i helgen. Ingen av de to har symptomer, og de har vært i karantene siden lørdag.

Det gjenstår fortsatt å teste noen av nærkontaktene til de to siste som har testet positivt, men alle svar ventes inn i løpet av de kommende dagene. Det er derfor en mulighet til at vi vil få flere smittede innenfor den samme omgangskretsen.

Det er nå flere i Åsnes som er nærkontakter til utbrudd i andre kommuner. Vi takker for at dere kontakter koronatelefonen og lar dere teste. Dere som bor sammen med noen som er nærkontakt kan fortsette med å gå på skole og jobb. Men hvis dere får symptomer, så skal dere gå hjem, kontakte koronatelefonen og la dere teste. Hvis den du bor sammen med tester positivt, skal du i karantene.

Kommuneoverlegen minner om at det fremover er viktig at vi alle fortsetter å gjøre vårt beste for å begrense smitten i samfunnet.

• Hold meteren

• Vask hendene

• Begrens hvor mange du har kontakt med i løpet av uken

Og selv om det ikke er lov å klemme så mye, så bry dere om hverandre og husk på de som ikke har så mange i sin omgangskrets.