To smittetilfeller påvist

I går og i dag er det påvist to nye smittetilfeller. Vi har dermed nå ti personer med Covid-19 isolert i kommunen.

Søndag ble det bekreftet at en ny nærkontakt har testet positivt for Covid-19. Vedkommende var allerede i karantene og det er ingen nye nærkontakter. Smittevei er kjent og kan spores tilbake til smittetilfellene i en omsorgsbolig.

I dag har vi fått meldt en ny person som har testet positivt for Covid-19. Også denne personen var i karantene, og det er ingen nye nærkontakter.

Det er til sammen 13 personer i Åsnes kommune som har fått påvist Covid-19 de siste 14 dagene. Tre personer gikk ut av isolasjon søndag, og vi har dermed nå ti personer med Covid-19 isolert i kommunen.

Vi har nå flere utbrudd i Innlandet, og smittetrenden er økende. Fortsatt gjelder rådene om å reise minst mulig og treffe færrest mulig selv om de nasjonale tiltakene reduseres torsdag.

Les mer hos Statsforvalteren i Innlandet