Velkommen til Friluftsskolen 2023!

Sommeren nærmer seg, og Finnskogen Friluftsråd inviterer barn i 5.-7. trinn til å delta på friluftsskole.

Barn som sitter ved vann på badeplass. - Klikk for stort bildeBilde fra en tidligere friluftsskole.

Fritidskolene inneholder både lek, moro og læring om friluftsliv. Her blir det fisking, vannaktiviteter, lære å bruke kart og kompass og mye annet spennende. Friluftsskolen er et lavterskeltilbud slik at alle kan delta.

Det blir friluftsskoler i alle medlemskommuner i Finnskogen Friluftsråd, og de blir avholdt sykkelavstand fra sentrum i de respektive kommunene.

Deltagelse er gratis, men det er begrenset antall plasser. De som melder seg på i sin hjemkommune vil bli prioritert.

Praktisk informasjon om friluftskolen, oppmøte, innhold m.m. vil bli sendt noen dager i forkant av friluftsskolen.

Datoer for årets friluftsskoler

I Åsnes arrangeres friluftsskolen 26. - 29. juni.

Datoer for øvrige medlemskommuner i Finnskogen Friluftsråd:

Våler: 19. - 22. juni

Grue: 19. - 22. juni

Åsnes: 26. - 29. juni

Elverum: 14. - 17. august

Klikk på linken nedenfor for påmelding.

Påmelding – klikk her

Påmeldingsfrist er fem dager før respektive friluftsskole begynner.

Har du spørsmål, kontakt Kristin Lund i Finnskogen Friluftsråd:

Telefon: 412 20270

E-post: kristin.lund41@outlook.com