Vi markerer Alzheimer-dagen: "Må lære meg å melke kuer - en feelgood-historie fra demensavdelingen"

Humorist, forfatter og foredragsholder Freddy Kjensmo kommer til Våler folkebibliotek mandag 25. september for å holde et miniforedrag og snakke om boken sin «Må lære meg å melke kuer - en feelgood-historie fra demensavdelingen».

Freddy Kjensmo. Foredrag om demens. - Klikk for stort bilde

Boken som kom ut i april skrev han som en hyllest til en vanlig gjennomsnittspappa og et levd liv, samtidig som det er en historie om sønnen og faren sin vei sammen fra sistnevnte fikk de første symptomene på demens, og frem til han kom på skjermet demensavdeling.

Forfatteren bruker lun humor og kreativitet for å takle rollen som pårørende og vil i tillegg til å lese fra boken også dele erfaringer og tips, samt svare på eventuelle spørsmål. Boken har for øvrig fått glitrende kritikker og hylles av så vel pårørende som fagfolk og boklesere som liker en god historie.

Den internasjonale Alzheimer-dagen er 21. september hvert år. Lokalt markeres den i år med dette arrangementet noen dager senere.

Tid: Mandag 25. september kl. 18.00

Sted: Våler folkebibliotek

Gratis inngang!

Salg av kaffe og kringle

Påmelding til Eva Ø. Wenstad på Våler folkebibliotek innen 20. september på epost ew@vis.kommune.no eller telefon: 62 42 40 80

Arrangementet er et interkommunalt samarbeid mellom Våler og Åsnes kommune og Våler og Åsnes demensforening.