Vi ønsker våre nye lærlinger velkommen!

Åsnes kommune har totalt 12 lærlinger fordelt på følgende fag: ernæringskokkefaget, barne- og ungdomsarbeiderfaget, helsearbeiderfaget og byggdrifterfaget.

Lærlinger i Åsnes kommune august 2023. - Klikk for stort bilde

Lærlingene utgjør en god og viktig ressurs for Åsnes kommune. Samtidig som de er i et utdanningsløp, yter de også tjenester tilsvarende 50 prosents stilling de to årene de er lærlinger. Det er i utgangspunktet oppstart med cirka halvparten hvert år, så i tillegg til de som starter nå i år, er det noen som startet i fjor høst.

På bildet (fra venstre): Fatma Salah (ernæringskokkefaget), Even Wroldsen (barne- og ungdomsarbeiderfaget), Elenora Wendland (helsearbeiderfaget), Maren Jule Kaasen (helsearbeiderfaget), Madeleine L. Eriksmoen (barne- og ungdomsarbeiderfaget), Tea Johansen (helsearbeiderfaget) og Oline N. Skogli (helsearbeiderfaget).