
—Vi er på jakt etter mennesker som har erfaring med arbeidsrettede tjenester fra Nav og som har lyst til å dele sine tanker og erfaringer med den hjelpen og dialogen de har hatt med Nav, forteller forsker og prosjektleder Maria Røhnebæk.
Hun legger til:
—Det gjelder både den digitale interaksjonen og den direkte personlige kontakten.
Hun understreker at deltakerne er anonyme, og at kun forskerne vet hvem informantene er. De har ikke lov til å dele personopplysninger med Nav.
Det du bidrar med vil heller ikke brukes på en slik måte at du blir gjenkjent i presentasjonen av funn fra prosjektet. Du kan lese mer utfyllende om personvern:
Informasjonsskriv og samtykkeskjema brukerintervjuer.pdf
Forskningsprosjektet Røhnebæk jobber med, undersøker hvordan økt digitalisering endrer tjenesteytingen i Nav. Studien ser spesielt på hvordan informasjon om arbeidsmarkedstiltak best kan gjøres tilgjengelig for både Nav-veiledere og Nav-brukere. Nav Solør er et av case-kontorene som er med i prosjektet.
Informasjonen som kommer frem i intervjuene skal brukes til å forbedre Navs tjenester.
—Det er viktig for oss i Nav å forstå hvordan de menneskene vi skal hjelpe, opplever informasjonen og veiledningen vi gir, forteller Line Smedsrud, som er forskernes kontaktperson i Nav.
Hun håper at informantene kan være ærlige.
—Vi hører gjerne hva som fungerer godt, hva som er vanskelig og hva som kan være frustrerende. Vi håper også på forslag til forbedringer av hvordan vi kan treffe bedre og (forhåpentligvis) motivere flere til å være med på å ta gode valg for seg selv.
Hvis du ønsker å delta, kan du velge å bli intervjuet digitalt eller personlig. Samtalene varer cirka 30 minutter. Alle som melder seg som informanter, er med i trekningen av et universalt gavekort til en verdi av tusen kroner.
Meld deg på her