Vis fram din forening i Folkehelseuka

For femte gang skal Åsnes kommune arrangere Folkehelseuka, fra og med lørdag 1. mai til og med søndag 9. mai. Vi oppfordrer alle lag og foreninger til å profilere seg denne uka slik at folk blir kjent med all aktivitet som skjer i regi av lag og foreninger. Dette ønsker vi å ha med i programmet for Folkehelseuka.

Målet med folkehelseuka er å vise frem all aktivitet i Åsnes som bidrar til noe positivt for folkehelsen, som det å forebygge ensomhet, gode oppvekstsvilkår, mestring, møteplasser, organiserte og uorganiserte aktivitetstilbud og mye mer. I år som i fjor har vi valgt å ha et eget tema for folkehelseuka, og valget har falt på «Sammen for hverdagsglede».

Det er annerledes dager nå, og ser ut til å bli det en god stund fremover. Rammene for arrangementer og samlinger er annerledes, derfor mener vi at temaet for «Sammen om hverdagsglede» er desto viktigere.

Alle kommunens lag og foreninger gjør hver uke en forskjell for våre innbyggere, deres tilbud gjør at både små og store får mulighet til å utfolde seg på mange ulike områder. For dere er også situasjonen krevende om dagen. Vi ønsker i utgangspunktet at Folkehelseuka skal være en mulighet for lag og foreninger til å vise fram hva de har å by på. I år må dette gjøres på andre måter enn tidligere år.

Vi oppfordrer alle lag og foreninger til å ha ekstra oppmerksomhet på hverdagsglede – og hvordan dere kan spre dette i Folkehelseuka. Dersom dere har planlagt aktiviteter dere ønsker å profilere i tidsrommet Folkehelseuka gjennomføres, så gi oss en tilbakemelding så får vi med dette i programmet vårt.

Frist for innspill til programmet er 22. april.
Disse sendes til vår mailadresse folkehelseuka@asnes.kommune.no

Denne invitasjonen er tidligere sendt til de lag og foreninger vi har riktig kontaktinformasjon til. Det er imidlertid store mangler i tilgjengelig kontaktinformasjon, både fordi den aldri er registrert og fordi styrer og kontaktpersoner i lag og foreninger skiftes ut.

På nettstedet til Åsnes kommune finnes det et register over lag og foreninger. For at dette skal ha noen hensikt og funksjon, må lag og foreninger registrere seg der. Da må man først klikke på "Ny bruker", og deretter bidra med opplysninger.

Vi oppfordrer alle lag og foreninger til å registrere seg der, slik at både Åsnes kommune og alle andre blir kjent med dere og vet at dere finnes.