Nye ungdommer i kultursommerjobb

Denne uka har en ny gjeng med ungdommer vært i aktivitet med kultursommerjobb i Åsnes kommune. Etter planlegging i begynnelsen av uka har de vært i full sving med å spre hverdagsglede.

Utstyr for bingospill. Deltagere i bakgrunnen. - Klikk for stort bilde

De har blant annet arrangert bingo på Nedre Kjølen bo- og aktivitetshus til stor glede for deltagerne, som besto både av personer som bor på Nedre Kjølen og noen gjester.

Noe som skiller denne bingorunden fra annen bingo, er at deltagerne ble tilbudt manikyr før og etter bingoen. Dermed kunne noen av bingospillerne reise fra Nedre Kjølen med mer fargerike negler enn da de kom.

Etter dette har «kultursommerjobberne» planlagt og gjennomført natursti for deltagerne på SFO og spredd hverdagsglede på Flisa Stormarked.

Til uka skal de arrangere hinderløype for SFO og Myrsnipa barnehage, og på tirsdag skal de bidra til ekstra god stemning i to kinoforestillinger på dagtid i Rådhuskinoen kulturhus.

Mot slutten av arbeidsperioden blir det sykehjemmet som sammen med Nedre Kjølen bo- og aktivitetshus får nyte godt av arbeidsinnsatsen til ungdommene. Da blir det spill, vafler, turgåing med mer.

Vi takker for flott arbeidsinnsats i uka som har gått og ønsker lykke til i neste uke, etter en velfortjent helg!

Storm Gjedtjernet Berg sitter ved en pc. - Klikk for stort bildeStorm Gjedtjernet Berg er en av ungdommene som i to august-uker har kultursommerjobb i Åsnes kommune. Der sprer de hverdagsglede. Hender med nylakkerte negler - Klikk for stort bilde

Les mer om forrige gruppe ungdommer som hadde kultursommerjobb i sommer