Anteja og Geir Arne er nye enhetsledere

Vi ønsker velkommen til enhetsledere for tekniske tjenester og for Familiens hus.

Geir Arne Framaas og Anteja Solberg.

Anteja Solberg er ansatt i stillingen som enhetsleder for tekniske tjenester i Åsnes kommune.

Solberg bor i Elverum og kommer fra en stilling i Statens vegvesen. Hun tiltrer stillingen i desember og kommer til å ha sin kontorplass på Åsnes beredskapssenter.

- Jeg er ydmyk og glad for å få denne muligheten. Dette er en spennende stilling som er givende og utfordrende samtidig.

Arbeids- og ansvarsområdet for stillingen er det samme som tidligere, og Solberg har ikke tenkt å begynne med å legge fram de store programerklæringene og innføre endringer i tjenestene. Den første tiden i sin nye jobb vil hun bruke til å bli kjent med nye kolleger.

- Det skjer ingen endringer fra meg i starten. Men jeg vil være nysgjerrig og spørre om ting, og jeg vil gjøre mitt for å bidra. Det er trygt å vite at jeg skal jobbe med så mange dyktige kolleger, og alle jeg har hilst på hittil er positive og hyggelige.

Vi ønsker Anteja velkommen som ansatt i Åsnes kommune!

Leder Familiens hus

Geir Arne Framaas er ansatt som enhetsleder for Familiens hus. Dette er en samorganisering av Solør barneverntjeneste, Åsnes helsestasjon og PP-tjenesten for Åsnes og Grue.

I løpet av første halvår 2021 skal enheten inn i felles lokaler. Dermed blir Familiens hus både en organisasjonsenhet og et lokale.

- Tidlig innsats og forebyggende arbeid for barnas beste er rettesnorer i dette arbeidet. Vi skal bli bedre til å fange opp barn og deres utfordringer tidlig. Det skal vi gjøre på tvers av sektorene, og vi skal bli bedre til å se «hele barnet».

Framaas kommer fra jobben som leder i PP-tjenesten for Åsnes og Grue.

- Jeg er heldig som har fått være med i utredningsfasen fram mot etableringen av Familiens hus, så jeg kjenner utgangspunktet. Men jeg trenger å bli bedre kjent med barnevernet og helsestasjonen. Jeg skal bruke tid på å bli kjent med de ansatte der, samtidig som vi trenger å starte litt på nytt i fellesskap med Familiens hus.

Framaas tiltrer 1. desember.