Regional næringsstrategi på høring

Næringsstrategi 2016-2028 for Kongsvingerregionen skal revideres og er derfor ute på høring. Høringsfrist er 15. juni.

Næringsstrategi 2016-2028 ble vedtatt av alle kommunene i Kongsvingerregionen i 2015 og revidert i 2020.

Etter beslutning av Kongsvingerregionen interkommunale politiske råd (KIPR) skal strategien revideres på nytt i 2024.

Til tross for positiv utvikling innen mange områder, trenger Kongsvingerregionen fortsatt en aktiv, strategisk og felles tilnærming til næringsutvikling. Det kreves også en felles forståelse av regionens utfordringer og mål for å kunne handle effektivt nå og i fremtiden.

LES HØRINGSFORSLAGET HER!

Frist for å sende inn forslag til næringsstrategi for Kongsvingerregionen er 15. juni 2024. Forslagene kan sendes til Lars Gillund på epost: lars@klosser.no, med emne: «Høringsinnspill næringsstrategi».